TRADUCTOR:

El Temps a Prades

Estrenant la nova CONOR WRC racing 29er

Després d'estar uns dies una mica desconnectat del blog tocava escriure alguna cosa... i és que aquests dies passats tampoc hi havia massa cosa que ficar, ja que entre unes coses i altres no he pogut sortir amb bici tant com jo hagués volgut... però bé, a partir d'ara espero poder anar sortint més sovint...així que aquí va la primera entrada amb la nova màquina!!!

Aquest dissabte he pogut per fi estrenar la CONOR WRC racing 29er!!!!!! dissabte 1h30min pel poble, amb un terreny molt enfangat i amb neu i gel per els racons més obacs... i diumenge ens vam desplaçar a la Mussara amb cotxe, per sortir des d'allà i fer ruta per voltants de Reus amb una bona colla!!! (el meu germà Jordi, X.Carnicer, Christian, Jofre, J.Cabezas i Monné)... bona sortida amb bona companyia... llàstima d'una punxada i un trencament de cadena que vaig patir... però el demés perfecte!!!
Foto de la sortida de diumenge (X,Carnicer, Chistian, Monné, jo, Jofre i J.Martorell i el que fa la foto J.Cabezas) bon ambient!! 

Pel que fa a les sensacions (de la bici) doncs la veritat és que he quedat sorprès!!! sobre tot en trams de trialera de baixada!!! tot i que jo no estava al bé del tot per haver estat una mica constipat durant la setmana anterior...

Vaig estrenar també les rodes AMERICAN CLASSIC RACE 29, unes rodes amb sistema tubeless per bici 29 i amb un pes de poc més de 1.400gr!!!! La veritat és que no havia provat mai unes rodes de la mítica marca American Classic, que tothom diu que van tan bé, la veritat és que m'han sorprès positivament!!! (gràcies a Benimoto)



En quant a sensacions, durant aquests dos dies, he fet varis camins, fent una mica de tot...  la veritat és que les sensacions són molt diferents, és tot un altre món... aquí us deixo una mica de crònica, per la gent que estigui interessada del que he notat jo; els pros i els contres d'una 29er respecte una 26 (ja us dic, des del meu punt de vista!! ):


- Planejant pista bona: un cop la bici està en velocitat bona pots anar molt ràpid, sense notar gairebé els forats que hi puguin haver a la pista ni els rocs!!! molt còmoda!!

- Planejant pista trencada (amb rocs i pedra solta): en les zones més trencades, amb molts rocs passes per damunt com si no existissin!! això si, sempre que la bici estigui a una velocitat bona... si pares o disminueixes molt la velocitat, costa una mica més accelerar-la, però és poca cosa negativa el que notes en pla...

- Pujant pista: quan la inclinació no és molt bèstia, igual que una 26, no he notat masses diferències... quan la pujada és fa més dura, potser si que s'ha d'estar una mica més en forma per fer-la pujar bé... però com en les zones planes, un cop està arrencada i a una velocitat una mica per sobre dels 10km/h, doncs puja prou bé!!

- Pujant pista o senderó trencat (amb rocs i pedra solta): molta diferència respecte una 26, no et traves a cap pedra, puja per gairebé tots els llocs, això si, l'has de portar amb energia i aprofitant la velocitat que portes en tot moment (és aquí on hi ha la importància de portar unes bones rodes i lleugeres!!)

- Pujant senderó: en trams amb molta pujada i en corbes, doncs potser és on es nota més que portes una 29er, potser si que costa una mica més traçar la corba (sempre anant lent), si la pots fer a una velocitat considerable, doncs la cosa canvia i pots traçar igualment bé...

- Baixant pista: molta més seguretat i comoditat respecte una 26, amb més aderhència a les corbes i amb una potència de frenada molt superior.

- Baixant pista trencada (amb rocs i pedra solta): més seguretat també i sense necessitat de sempre anant a buscar la millor traçada! s'absorbeixen molt més les roques, les arrels, les aigüeres, escòrregs... és gairebé com anar amb una doble!!!

- Baixant senderó: en trams ràpids aprofitant l'inèrcia molt bé, ara bé, en trams més "ratoners" on no pots mantenir una velocitat elevada, potser es nota més la dificultat al realitzar la traçada...

- Baixant trialera: és on he notat més la diferència respecte una 26!!! en trams amb escalons, rocs grans, tallats... pots passar com si no hi hagués gairebé res!!! a molta més velocitat i amb una seguretat que em recorda una mica la manera de baixar quan anava amb moto!! només cal llençar-te i avall!!!!

- Terreny enfangat: el dissabte al sortir pel poble, vaig poder provar la bici en zones argiloses amb molt de fang, en aquestes zones, crec que no va massa bé, ja que s'enganxava molt i anava com a molt pesat... al no poder agafar velocitat... això si, en zones de baixada ràpida bé...

Des del meu punt de vista, i encara amb molts pocs quilòmetres entre cames sobre una 29er (només amb dues sortides), crec que són bicis on l'exigència (física) pujant és superior, sempre has d'anar un punt per damunt que amb un 26 per mantenir-la a una bona velocitat, així per aquella gent que vagi una mica justa de forma física no la recomano pas!!!.... ara bé, per aquells que tinguin un punt més, potser val la pena... tot i que cada conducció és un món... pel que fa baixant, doncs et dóna una sensació de molta és seguretat i pots baixar per on vulguis!!!

Fins aquí la meva primera opinió sobre les 29er... si a algú li pot servir, doncs perfecte!!!


D'aquesta manera vaig acumulant sortides i quilòmetres per aquesta nova temporada, amb ganes ja de començar les curses oficials!!!







PATROCINADORS PERSONALS:




1 comentari:

Anònim ha dit...

Bones explicacions gràcies tigre de prades, vaig tenir algunes d'aquestes sensacions al provar-la
salut i pedals

Miquel pericucjoo